onsdag, januari 16, 2008

falla handlöst ner i tillitens hav

Ord är skuggor. Stillheten bländar. Den dånar och svalkar. Den sjunger och dansar i färger vi aldrig förut sett, i oss, igenom oss.
Jag vill inte skriva intressant, jag vill inte att någon skall klia sig på hakan och säga ... hmm, det har jag inte tänkt på förut, vilken intressant jämförelse o.s.v.
Jag vill skriva så att vi faller handlöst - rakt ner i tillitens hav - en droppe av tillit som blir till något ingen människa kan föreställa sig - för alla föreställningar är som blommor som slår ut för att sedan vissna. Man kan säga mycket om vad ett handlöst fall rakt ner i tillitens hav leder till - någon säger uppvaknande - vi vaknar och ser igenom tidens väv - vi ser att formerna är formlösa, vi ser att tiden är tidlös - vi ser seendet -

nej nej nej

Det finns inget som helst behov av att beskriva något, det finns inget behov alls, allt som finns är skönhet som strålar, strålar .... skönhet, musik

här, här kommer något, en fingervisning,

Deva Premal - hennes sång - rädslan smälter som istappar i vårsolen - glöm alla ord och släpp taget, låt hjärtat släppa igenom tillitens ljus och se att allt vi någonsin trott och hållit oss fast vid är skuggor - låt ljuset lösa upp allt detta, låt nya former framträda, former av ljus, av tillit, av kärlek.

Detta är hjärtats väg, Bhakti Yoga, Devotion, det vackraste som finns, total överlåtelse. Kombinera detta med Mindfulness och Meditation och vi har ett sjuhelsikes bra recept på hur man mår bättre än bäst...



Tears of Gratitude -
Tears of liberation -
The Clarity of Awakening

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Det är sådant här som behövs. Till den där kommer jag att återvända till. Har kollat in John Sherman. Han är med på min lista på sådant som är värt att googlas på.

    Vi Hörs

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, John Sherman är värd att lyssna till. Han passar bra när man behöver sann enkelhet. Jag lägger in en länk till honom här på sidan också.

    /Björn

    SvaraRadera

UA-3343870-1