tisdag, januari 29, 2008

Kärt barn har många namn

Jag fimpade boktiteln "Människans sjunde behov" idag. Det kändes skönt. Jag vill pröva mig fram. Det blir konstigt, det känns som att man måste skriva och förklara en massa om de sex första behoven för att det hela skall ha en poäng. Och visst kan man göra det, men det är viktigt att avgränsa sig också. Jag hänvisar alla med intresse för modellen "Människans sex behov" till Anthony Robbins material.
Själv ger jag nu det hela ett nytt arbetsnamn. Uppmärksamhetens egen Sång. Närmare än så har jag inte kommit. Det är precis vad det handlar om. Uppmärksamheten är så tyst, så lyssnande, så öppen, och ändå ... ändå är det ju uppmärksamhetens ljus som skapar min värld. Det jag inte uppmärksammar finns inte då ... i alla fall inte för mig här & nu. Så vad är den här uppmärksamheten??
Det är ju vad man vill veta! Ja varför inte låta den sjunga sin egen sång. Och det kan den göra. Men när allt annat runt i kring väsnas så förbaskat, då kan man inte höra den ... den klara, ljusa och livgivande sången från vår egen uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

UA-3343870-1