lördag, februari 16, 2008

Före detta välkomst-text för den här bloggen

Såhär skrev jag för en månad sedan

Jag vänder mig till dig som blivit intresserad av Mindfulness/Meditation. Här kan du få praktiska tips men också några av de teoretiska pusselbitar som behövs för att ditt intresse skall slå rot och integreras i din vardag på ett fruktbart sätt. Hur kan "leva i nuet", acceptans m.m. passa ihop med coaching och ständigt förbättringsarbete. Det är en central fråga för alla med intresse för Mindfulness/Meditation. Om man inte har ett bra svar riskerar Mindfulness/Meditation att bli en flykt från vardagen. Min passion är att - i dialog med Dig - utveckla praktiska/teoretiska modeller som kan hjälpa oss att integrera Mindfulness/Meditation i vår vardag. Låt dig inspireras och coachas av min modell - Människans Sjunde Behov. Kom gärna med förslag till förbättringar!

Det där känns inte längre klockrent. Det är överambitiöst. Idag skulle jag kunna välja ut ett enda nyckelord för den här bloggen.

Förundran.

Och kanske också

Passion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

UA-3343870-1