torsdag, augusti 21, 2008

Överflöd - detta är allt annat än woo-woo

Alla former, varenda litet grässtrå, varenda liten atom som finns under stortånageln på våra värsta förbrytare är ett MIRAKEL. Woo-woo, tänker ni OCH jag när jag skriver detta. Det är där utmaningen ligger. Det är där provokationen finns inbyggd som ett skydd. Det var en kryptisk mening men jag skall förklara ....
Mitt framför oss finns en värld så fantastisk att vi alla borde ägna resten av våra liv åt att FIRA, FESTA och TACKA. Mitt framför våra ögon hela tiden. När man ser det vill man hoppa upp och ner i ren förtjusning.
... men vi ser det inte ....
... varför?....
Vi ser istället brist.
Om någon börjar prata om hur dåligt allting fungerar börjar man lyssna intresserat. I vart fall slår man inte bort det hela med att personen ifråga har tomtar på loftet. Inte heller misstänker man att personen som klagar på ett eller annat lider av svåra vanföreställningar. Vi klagar ju alla på ett eller annat. Vi ser ju alla att det råder brist på alltifrån muffins med fiskbullesmak till Jetflygplan med läderbyxor... Jo men allvarligt talat. Det råder faktiskt brist på alltmöjligt. Varför kan man t.ex. inte köpa sköldpaddor på ICA? Jag bara undrar.
Vart ville jag komma? Jo. det här uppenbara miraklet, som vi så sällan ser, utom när vi är förälskade eller har ätit någon konstig svamp, detta MIRAKEL, är skyddat av en TOMTAR PÅ LOFTET-VARNING.
Om man börjar prata om detta, om hur fantastiskt mirakulöst det är att allting finns. Men hallå... alltså.... hur kommer det sig att allting inte bara ramlar ihop i en hög .. Jag menar, det håller ihop. Lyktstolparna och ICA-kundvagnarna. Dom håller formen... jajamen.. Dom skulle ju lika gärna kunna rasa ihop och bli en hög med atomer. Men det blir dom inte. Nej. Och det är fantastiskt. Det är något vi borde fira med att äta tårta. Men det gör vi inte. Vi oroar oss för att räntan skall gå upp istället.
GRATTIS HOMO SAPIENS SAPIENS..... :)
Du är ett mirakel. Och den som inte ser detta borde gå omkring med ett WOO-WOO, TOMTAR PÅ LOFTET varning i pannan.

2 kommentarer:

  1. Hi, hi, jag hade en gång en granne som blev ARG på mig för att jag var lycklig.... men han kom sen två dagar senare och knackade på och bad om ursäkt! Ja, det är konstigt att det är lättare att få vänner om man klagar lite...

    SvaraRadera
  2. eller hur?
    tänk vad sura dom som säljer knark blir om fler och fler går runt och är tokhöga bara sådär ... bara för att dom öppnat ögonen lite och tappat hakan när dom sett att livet är ett sånt fett stor mirakel.
    Då kommer knarkkungarna klaga megamycket och såklart få många vänner just därför ... och det är ju i alla fall bra

    SvaraRadera

UA-3343870-1