fredag, september 26, 2008

Alfa & Omega

Q: Har du gjort om kartan nu igen. Skall den här kartan bli mer och mer komplicerad som alla andra kartor?
B: Nejdå, men jag fick ny superviktig input från Perra (som kommenterar här på bloggen) och insåg att jag måste ju få in dom tunga symbolerna Alfa & Omega - Början och Slutet - Men kartan får inte svälla upp och bli fet och plufsig. Därför plockade jag bort Källan och Manifestationen och satte dit Alfa & Omega istälet - samt ett "m.m." för att öppna för andra att sätta dit sina favorit-polariteter.



Q: Jag ser att du har böjt pilarna också. Skall kartan kretslopps-anpassas?
B: Det är klart. Den måste bli miljö-certifierad.
Q: Ja men vadå, går Universum bara runt runt eller? Var finns utvecklingen i detta?
B: Utvecklingen finns i skaparkraften. I formens dimension finns det ingen ände på utveckling av mer och mer komplexa former och system. Nätets maskor tätnar mer och mer - detta ordnar jättespindeln Maya.
Q: Är utveckling något negativt? Är det av ondo?
B: Det är början till slutet
Q: Och slutet är samtidigt en början, eller vadå? Vad är detta för simpelt jonglerande med symboler?
B: Varje utandning är början på en inandning. Utandningen för dig till himlen, Inandningen för dig tillbaka till jorden.
Q: Förvisso, men förklara nu, är utveckling något dåligt?
B: Titta på kartan. Utveckling är skapelse, det är när Tao manifesterar sig som de tio tusen tingen. Uveckling är tillväxt. Det här är inte grekiska.
Q: Behöver man inte utveckla sitt medvetande för att komma till himlen? Du vet, höja sitt medvetande?
B: Himlen är samma sak som jorden. Det är samma mynt. Det är därför jag säger att slutet är början och början är slutet. Inte två olika saker men heller inte samma sak. Med andra ord - allt är Icke-Dualism.
Q: Så då spelar ingenting någon roll. Var man än är, vad man än gör, så är man både i himlen och på Jorden. Gillar inte det där med att ingenting egentligen spelar någon roll! Tar det inte bort all vår motivation?
A: Den här kartan är inte till för barn eller ungdomar. Upp till en viss punkt handlar livet övervägande om den tillväxt och skapande. Om du är mitt i karriären eller på andra vis är uppslukad av utveckling ser du bara den nedåtstigande principen. Det är först när du blivit mätt eller less eller börjat fundera på döden som du ser den vänstra sidan av kartan, den uppåtstigande principen.
Q: Låter tråkigt. Så du har tröttnat på att uvecklas. Vad skall du göra nu då - brytas ned av dina egna deppressiva tankar?
A: Så kan det se ut för den som inte ser min LÄNGTAN efter himlen!
Q: Du menar alltså allvar, du är deprimerad på riktigt!
A: Så kan det se ut för den som glömmer bort att varje utandning följs av en inandning. Så länge jag andas in är jag uppfylld av skapande. Men det handlar om en riktning här. Om jag det inte fanns skaparlust i mig, om det inte fanns en kärlek till formen skulle jag ju uppslukas av Nirvana i ett enda nafs.
Q: Ok, du menar så.

Forts. följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

UA-3343870-1