onsdag, september 24, 2008

Björns BIOS - hans Basic Input Output System

Jag kommer aldrig att kunna vakna upp!
Det tillåter inte mitt Basic Input Output System (BIOS). Det finns inget sant jag inuti eller bakom egot som kan vakna upp! Det finns inget vittne som är sant och evigt och som kan iaktta alla dom flyktiga och illusoriska tankar och känslor som flyter förbi. DET FINNS INGET SOM ÄR SANT BAKOM DET FALSKA.
Det finns inget evigt som finns där bakom tiden!
Glöm det Björn!

Det finns bara en hjärna där uppe i skallen som har en massa olika program som kör. Och i grunden ligger ett BIOS (Basic Input Output System). Det ser ut såhär:

Nolla (0) = Tomhet, Nirvana, Himmel
Etta (1) = Form, Samsara, Jord

Form är inget annat än Tomhet och
Tomhet är inget annat än Form

Form och Tomhet är inte två olika saker men
inte heller samma sak. Detta kallas Icke-Dualism eller NonDuality

Allt som skapar rörelse från form till tomhet kallas den Uppåtstigande principen (Eros som befriaren) och
allt som skapar rörelse från tomhet till form kalls den Nedåtstigande principen (Agape)

Den där datorn där uppe i skallen är allt jag är. När den lägger av för gott, ja då finns inte jag längre. Så enkelt är det. Jag har ingen själ som flummar runt där inuti datorn, inget sant jag, inget vittne, inget I Am, ingenting. Allt jag är är denna dator.

Men, och här kommer det fina i kråksången, detta är INTE lite. Det är ett satans stort mirakel. Det finns ingenting mer ofattbart mystiskt än denna den mänskliga hjärnan. Ja, inte bara hjärnan utan hela paketet. Kropp och hjärna ihop.

Jag vet att många drömmer om en själ och om en kärna och en evig sann essens som kommer finnas kvar när hjärnan pajar. Men varför. Varför är vi så otacksamma. Varför skall vi alltid ha MER MER MER?????

Dessutom ställer dessa olika fantasi-spöken som vi uppfinner till med en massa satans trassel. Jag menar, om vi inte hade uppfunnit "Vittnet" detta idiotiska koncept, ja då hade vi inte behövt hålla på och mecka en massa med det. Alltså, alla dom här fantasierna gör oss förbannat självupptagna. Dom gör så att vi ägnar timmar åt att sitta och försöka lura ut vad dessa entiteter är för något och var dom gömmer sig. Skräp säger jag.

4 kommentarer:

  1. Hej Björn, tack för senast.
    Angående detta: Du kanske ska skriva en bok ändå?

    Jed McKenna skrev väl Spiritual Warfare?
    Du kan ju skriva Spiritual Hardware?
    ;-) Ha de gött

    SvaraRadera
  2. Tack själv Perra!
    bra idé!
    jag tror jag tar den! Andra varianter är Spiritual Malware, Adware, Spyware osv...:-)

    SvaraRadera
  3. Har du läst In i Musiken av Peter Bastian? Han skriver om medvetandetillståndet "musik". Att spela musik ger direkt respons; är du närvarande dyker du ner i musiken, är du det inte så stannar du på ytan. Det jag vill komma till är att meditationsträningen kan funka på samma sätt som musikövning! Många är ju det konstnärer som kan uppvisa enastående prestationer, och vilken närvarokonst som fodras därtill! Skillnaden är att meditationens syfte är att vara mer närvarande i alla andra dessa konster vi utövar hela tiden, till vardags. Uppvaknandet som eftersträvas blir då synonymt med talangen som ska ha släppts lös ur Robert Johnson, när människorna trodde han gjort en pakt med djävulen och sålt sin själ. Kanske kan det komma mer gradvis?

    SvaraRadera
  4. javisst har jag läst "In i musiken" men det var många år sedan. Är musiker (violinist) men har det idag "bara" som extraknäck vilket passar mig perfekt.
    Flow i vardagen precis som i musik, konst och idrotten var länge min hjärtefråga. Då försvinner "JAG". Det är fantastiskt. Men blixtsnabbt kickar separations-mekanismen in - återskapar JAG och min fiol och tar cred för flowtillståndet.
    Men stunden av Flow är som ett kort besök i himlen.
    När jag fått klart för mig hur meditationen, vittnet och närvaron passar in på den nya kartan jag håller på att rita upp kommer jag troligtvis börja meditera igen.
    Hur går din egen meditation? Jag kan ju egentligen inte dissa någon annans meditation, bara min egen. Den har hittills gått in i en återvändsgränd. Nu skall jag rita vidare på min nya karta i en ny blogpost.
    Hur går din meditation? Vad vet du idag om vad som är BAKOM egot och livslögnen? Det du skrev om sist allstå.

    SvaraRadera

UA-3343870-1