söndag, september 14, 2008

Dörrar att passera på väg ut ur dualismens fängelse

Dualismens fängelse
Dualismens fängelse = samsara, maya, egot, vänster hjärnhalva, helvetet, illsionen, samsara, det segregerade stadiet, separation - Men också TID och MENING och IDENTITET

Fråga nr. 1
Vill du verkligen gå ut ur dualismens fängelse?
(are you ready to take the red pill offered to you by Morpheus in the film The Matrix?)
Vi kanske inte ser dualismen som ett fängelse. Vi kanske ser dualismen som en nöjespark - eller som ett straff vi måste uthärda - eller som en skola där vi måste gå i lära - en belöning att njuta av - en tävling att vinna - ett äventyr att uppleva - en plats att ge - en dans att dansa - en fest att festa på - ett helvete att straffas i - en gåva att tacka för - en plats att skapa - en vän att älska - ett hus att renovera + en oändlig rad av varianter som vi sedan kombinerar efter behag till vår personliga dualistiska dröm

Om vi svara nej på fråga nr. 1 - Alltså, vi vill inte gå ut, vi trivs inuti dualismen (att vi hellre väljer "the blue pill offered to us by Morpheus) - ja då är vi i gott sällskap. Jag skulle tippa på 99,9 % av jordens befolkning stannar kvar där med oss. Men då kan vi också sluta läsa texter som denna. Skönt, let's go out in the sun och play and sing and dance and love and help och give and recieve and die and be born again....

... aaaah, skönt att bli av med alla dualister. Dom e såå jobbiga.

Om vi svarar ja på fråga nr. 1 - Alltså att vi faktiskt vill gå ut, att vi är trötta på dualismen - ja då kan vi lika gärna svara nej. För det behövs mer jävlar anamma än att pipa fram ett litet "andligt" jaa.

Det enda svar på fråga nr. 1 som räknas som ett ja är
För helvete, jag drunknar i mina egna spyor av äckel över at behöva andas in de stinkande äckliga ångorna som pyser ut ur de vidriga gapen på de monster som vältrar sig i dualismens vidriga smörja. Om jag så måste slita ut mitt eget hjärta med mina naglar och riva loss det för att sedan tugga i mig det samtidigt som jag krossar min skalle mot en vägg och tar ut hjärnan och kör den i en mixer och steker den till en äcklig biff som jag ger till dualismens dräglande asätande hundar, ...... så gör jag det, utan att blinka, jag betalar ALLT som krävs ....
... då....
kan man säga att man börjar närma dig den grad av motivation som krävs för att kunna gå ut i friheten...

1 kommentar:

  1. ...eller så kan man säga att man har gått upp i ännu ett drama.

    SvaraRadera

UA-3343870-1