tisdag, september 02, 2008

Ett fint fängelse - friheten kanske kan vänta...?

Om man skulle satsa på att snygga upp det här fängelset!
Varför inte?
Nu är man ju här. Tids nog släpps man ut. Eller? Ett fint och mysigt fängelse med tjocka väggar - vad är det för fel på det? Väggarna kan bestå av underbar energi, sprudlande, gnistrande, bländande glädje, härliga möten där glädjen och lusten sprakar, Väggarna kan bestå av tacksamhet och givande. Väggar av "abundance", av "contribution", av "gratitude". Väggarna kan bestå av att se andra växa, se andra blomma, se andra bära frukt.
Väggarna kan bli hur härliga som helst. Fängelseinredning när den är som bäst.
Varför inte?

6 kommentarer:

  1. Kommer du då någonsin vilja lämna ditt fängelse eller är inte det meningen?

    SvaraRadera
  2. Jag antar att det är meningen med att dö - att lämna fängelset alltså. Men allvarligt talat, jag kommer aldrig kunna glömma friheten - inte heller kommer jag kunna uppbringa entusiasm för fängelseinredning. Inte nån längre tid i sträck.
    är det några riktigt tuffa hinder som skall forceras. Kommer kanske kunna dela med mig av den processen här på bloggen. I alla fall bitar av den. Det är rädslor som skall mötas. Heliga mönster som skall brytas. Det är "Buddha som skall dödas".... som dom säger i Zentraditionen.

    SvaraRadera
  3. Då önskar jag dig Mod, Handlingskraft och Ljus på vägen!

    SvaraRadera
  4. Tack! Jag kommer behöva allt det där plus lite galenskap ...

    SvaraRadera
  5. Exakt. Endast en ofri skulle döma ofriheten.
    Jag ser att du omvärderade dina åsikter om många saker. Good for you.
    Lycka till med allt.
    S

    SvaraRadera
  6. jaa, snacka om att jag omvärderar... T.ex Jed McKenna. Det var några riktigt heliga och laddade bindningar som blockerade mig för Jeds böcker.

    SvaraRadera

UA-3343870-1