söndag, september 21, 2008

Tid att skörda

Nu är det tid för att se hur Universum styr allting. Jag vill inte kalla det meditation. Jag vill inte kalla det mindfulness. Förundran är ordet som faller på plats. Nu är tid att undra över varför just den tanken svepte förbi - och den - och den - och den. Utan ände. Som hjärtslag. Lika perfekt tajmat. Tid att undra över varför jag reste mig och gick till kylskåpet. Tid att undra över varför jag lade märke till ljudet från en gräsklippare. Undra och se. Se och undra. ENJOYING THE RIDE.
Tid att undra över varför han sade så och hon påpekade det. Just då. Inte förr. Inte senare. Tid att se hur Universum gror, blommar, bär frukt och dör och börjar om igen. Om och om igen. Den stora planen. Universums plan. Det är inte tomhet jag ser bakom varje ögonpar. Det är Universums plan. Oändligt stor. Utan början. Utan slut. Utom centrum. Utan periferi. Tomhet och form. Form och tomhet. Inte två. Inte en.

Dansar, blommar, jublar och gråter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

UA-3343870-1