onsdag, september 17, 2008

Varför skall just jag behöva ta så mycket skit? - undrar den lilla rectum-cellen.

Jo, att även om folk ber mig att rekommendera en bra andlig bok eller site, så skall jag bita mig i tungan. Jag misslyckades med denna intention senast i går när jag läste ett inlägg på ett forum där en kille bad om hjälp med att nå ut till fler människor med sitt angelägna budskap. Då rekommenderade jag en internetsite.
Men varför?
Vad vet jag om vad han behöver?
Jag har ingen aning. Är det inte bara rädslan att vara lurade som får oss att rekommendera vår egen favoritbullshit till andra? För om dom också låter sig luras så kan vi i alla fall säga att vi inte var ensamma. Då sitter vi inte ensamma i skiten. Istället borde vi coola ner oss lite och lita på att Universum, som är bra mycket större och smartare än vi med våra pyttesmå hjärnor, har en plan för oss alla. Och att vi med våra pyttesmå hjärnor inte har en suck i världen att förstå ens en bråkdel av denna plan.

Vi är som en liten cell i vår egen ändtarmsslemhinna. Denna lilla rectum-cell tycker att livet är orättvist för varenda dag kommer det en massa skit farande och trycker till denna lilla cell som ju gör så gott den kan och varför skall den behöva stå ut med så mycket skit och bla bla bla. Precis såna är vi när vi gnäller på universum. Vi fattar inte varför skiten kommer farande? Hur skall vi kunna fatta????

3 kommentarer:

  1. Skitsnack... ;)... nej, jag bara skojade, kunde inte motstå ordvitsen *he, he*. Jag tror vi borde bli bättre på att stödja varandra att hitta EGNA lösningar istället för att ge eller be om råd från andra hela tiden. Istället våga uttrycka att man tror på den andres förmåga så att han/hon också gör det.

    SvaraRadera
  2. Javisst! Så varför ens grubbla över varför du rekommenderade honom en internetsajt? Även det ingick ju i planen. SMACK! låter det när jag själv får ett slag i huvudet med zenkäppen...

    SvaraRadera
  3. Telluselle!
    det där är ju coaching. har nästan glömt bort att jag sysslat med sånt. men det är ju rätt som du säger.

    Anton!
    mm, det fick ju om inte annat mig att bli klar över VARFÖR jag rekommenderat böcker och siter i alla år.

    SvaraRadera

UA-3343870-1