fredag, oktober 03, 2008

No One Wakes Up

I wanted to wake up because I wanted freedom – inner freedom. Little did I know about the price for waking up. The price IS our freedom (the illusion of it). Before the awakening there is the illusion of being free and after the awakening that illusion is DEAD – GONE – Back then, in 2004, I wanted to keep the illusion of free will so I went to sleep again. I had my chance to wake up and backed out. I was not prepared. I was stuck with the idea that SURRENDER was what it was all about. (which was actually true) I knew I had to surrender everything, that is, break my attachments to everything. I was clear about that but I forgot ONE THING, the most important thing …. Freedom. I was convinced that when I had surrendered to EVRYTHING I would get my freedom. How could I get it all backwards? How can you become free after having surrendered your illusory freedom? I think I know how I fooled myself into this. I thought that after having surrendered “illusory free will” I would get “TRUE FREE WILL”…… hahaha

There is NO TRUE FREEDOM. All freedom is illusory. I can see that now. So after surrendering free will you will get ….. NOTHING …. No fuckin freedom. There is no freedom. Period. I know that now.

WHY???

It’s actually very simple. It’s not even paradoxical. It’s not a deep philosophical problem. It’s like 2+2=4.

Disconnected = free
connected = not free

If you were a separate being – disconnected from the Universe – floating around – all alone – in the world – then you could have free will.

But you are not separate (except as an illusion) and therefore you can have no free will. And you don’t have to be awake to see that. You are interconnected with everything, with the whole Universe. The key word is INTERCONNECTED. And interconnected does not mean free. It means ONE WITH everything else. How hard can it be to understand that? Not very hard IF you did not have to give up one of your most precious illusions – free will and being separate.

It's kind of strange that almost everybody that is in to spirituality these days talk about this WHOLENESS and ONENESS and UNITY and all these fancy words. And everybody think they want these things. BUT almost NO BODY wants to pay the price – which is very understandable because the price is YOUR LIFE …. As you believe it to be. The price is freedom, the price is you …. As a separate being

2 kommentarer:

  1. Hej björn

    Det här var en väldigt slående insikt du förmedlade. Det är ju faktiskt riktigt läskigt vad denna enda missuppfattning kan göda en hel värld av egon i sin strävan efter "true free will".

    Du frågade mig förut om jag hade upplevt något bortom egot när jag mediterade, och nu kan jag väl säga att det jag upplevt är hur mitt ego håller mig fånget i vissa beteendemönster. När jag fått "kontakt" med helheten så blir min livsstrategi blottad för mig och jag kan låsa upp tidigare låsta dörrar inom mig. Det handlade egentligen bara om att sluta skilja på då och sen och nu för mig. Jag kan göra mig själv uppmärksam på när jag är i ett "sinnesförvirrat" tillstånd eller när jag närmar mig ett mer vaket tillstånd. Det lustiga är att jag i det här sk vakna tillståndet handlar mer på automatik, dvs, "väljer" inte på samma sätt.

    Kan det finnas en koppling mellan det du beskrev som "connected" och "disconnected"?

    tjo

    SvaraRadera
  2. koppling mellan
    interconnected = not free
    och
    disconnected = "free"
    ?

    Mm, visst kan det finnas en koppling. Nonduality du vet. Emptiness is nothing but form, and form is nothing but emptiness.

    Jag tror kopplingen är att det inte är rätt att vakna upp och fel att drömma. 2004, när jag hade mitt förra uppvaknande, såg jag det som viktigt att alla vaknade upp ur drömmen om fri vilja. Om alla såg att vi inte har någon fri vilja skulle ju allt dömande upphöra och därmed all skuld och skam och ego och uppblåst stolthet och allt jävla elände som följer av illusionen om en fri vilja.
    Men idag ser jag att det inte finns någon som helst anledning att få folk att släppa tron på fri vilja. Låt dömandets helvete vara ett helvete och låt alla som dömer och blir dömda brinna där. Vad är problemet. När dom fått nog - då kan dom ju alltid vakna upp. Det är ju så det funkar. Man vaknar inte för att man övertygas om riktigheten i att vakna upp, man vaknar upp för att man fått nog av drömmen. Och när man fått nog av drömmen då behövs inte ett enda bra argument mot fri vilja. Inte ett enda. Vad skönt! Då slipper jag ju tjata om detta. Men jag gör det ändå. För vad skall jag annars göra. Jag orkar inte tjata om drömmen. Och min hjärna måste ha något att göra. Alltså bloggar den om sånt här.

    SvaraRadera

UA-3343870-1