fredag, maj 22, 2009

Where there is love, there is no effort ~ Amma (Mata Amritanandamayi)

Allt som har med separation att göra är en ansträngning. Vår sanna natur är flödande som vatten.

"The Tao and water are synonymous according to the teachings of Lao-tzu. You are water; water is you. Think about the first nine months of your life after conception: You lived in, and were nourished by, amniotic fluid, which is truly unconditional love flowing into you… flowing as you. You are now 75 percent water (and your brain is 85 percent), and the rest is simply muscled water."
~ Wayne Dyer

Wayne har mycket vackert och tänkvärt att säga om vår sanna natur som vatten:

"Think about the mysterious magical nature of this liquid energy that we take for granted. Try to squeeze it, and it eludes us; relax our hands into it, and we experience it readily. If it stays stationary, it will become stagnant; if it is allowed to flow, it will stay pure. It does not seek the high spots to be above it all, but settles for the lowest places. It gathers into rivers, lakes, and streams; courses to the sea; and then evaporates to fall again as rain. It maps out nothing and it plays no favorites: It doesn’t intend to provide sustenance to the animals and plants. It has no plans to irrigate the fields; to slake our thirst; or to provide the opportunity to swim, sail, ski, and scuba dive. These are some of the benefits that come naturally from water simply doing what it does and being what it is."

~ Wayne Dyer

Mentala konstruktioner - såsom upplev-aren och sök-aren - saknar vattnets flödande natur.

När jag skriver brukar jag helt naturligt hamna i olika vattenmetaforer. Det går liksom inte att undvika dom. Jag håller förresten på och kopierar över alla texter från den här bloggen till ett worddokument. Det som ger mig mest är att läsa alla underbara kommentarer jag fått. Fördelen med att ha bloggen i wordformat är att den blir sökbar på ett annat sätt och min plan är att (helt naturligt... :) ) strukturera inlägg och kommentarer efter olika kategorier. Dessutom kan jag nu göra ett namn respektive ett ämnesregister. Worddokumentet kan sedan göras om till en nedladdningsbar PDF-fil eller läggas upp på en hemsida i det nya, redigerade formatet.

Hursomhelst kan jag nu samla alla vattenmetaforer. Det skall bli underbart att se dom samlade på ett ställe. Dom kan få flöda samman liksom, helt naturligt ....

Sen har jag skrivit en del om elden också! Jag får väl samla eldmetaforerna också så att dom kan brinna upp tillsammans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

UA-3343870-1