fredag, oktober 02, 2009

Inga mer svar

Jag har gett upp att försöka hålla fast det som inte finns. Det blev för jobbigt. Vad menar jag? Jag orkar inte förklara på det gamla sättet. Så som jag alltid förklarat saker för mig själv och andra. Jag lägger ner det nu. Orkar inte längre låtsas att det som inte finns ändå finns. Kryptiskt? You bet.
Vad är det som aldrig försvinner? Vad kan inte förnekas? Vad kan jag inte blunda för? Vad kan jag inte med smarta argument förneka?
Vad kan jag inte få grepp om?
Vad kan jag inte hålla fast, forma till bokstäver och spara?
Vad kräver ingen ansträngning?
Vad sker av sig självt, utan minsta minsta ansträngning?

Om jag lägger mig ner och skriker - Nu skiter jag i det här, fan, fan, fan, ...
... som jag gjorde i förra inlägget? Vad är det som finns kvar då, orört. Oskuldsfullt. Öppet. Älskande?

Jag slutar med den frågan. Jag har blivit allergisk mot mina egna svar. Eller mot själva svarandet tror jag. Själva processen att forma svar ger mig utslag överallt. Svårartade kliande blåsar i hjärtat - som spricker - varet rinner ut, gult och stinkande - det är vad som händer när jag svarar på dom här frågorna. Jag älskar dom här frågorna som dom är. Rör inte mina frågor!
Det är slutsvarat nu.
Ok.
Inga mer svar.
Punkt

2 kommentarer:

  1. Hej... det är svårt att "dö"... det är så ensamt... så tomt... ingen hopp kvar...

    Jag önskar att det blir så för dig... nu... eller närsomhelst nu...

    ... För kärlekens skull

    Kram, Pirjo

    SvaraRadera
  2. Pirjo!
    Tack för att du läser och anar svaret. Det kan anas. Det kan inte vetas. Min vetgirighet börjar ge vika. Men jag anar att svaret kan anas - anas i ögonvrån. Du tog fasta på den liknelsen minns jag. Det gjorde jag också. Vet inte varifrån den kommer, genom Adya kanske. Vi anar alla att allt som är möjligt är att ana och att det är ALLT SOM BEHÖVS.
    PS. jag har ingen aning om vad jag pratar om nu, men inser att det inte längre spelar nån roll, inser att jag aldrig haft någon aning om vad jag pratat om. Men att jag alltid haft en aning om att svaret är så enkelt att det inte går att prata om. Varför vi ändå pratar om det har jag ingen aning om. But it's great fun!! ... :)

    SvaraRadera

UA-3343870-1