onsdag, maj 19, 2010

Känslan av lyssnande stillhet

Ett bättre våg kanske kommer om fem minuter, fem dagar eller fem år. Men jag är i känslan av den stillhet som lyssnar till alla tankevågor och känslovågor.

Den stilla lyssnande känslan har alltid varit här och omfamnat alla vågor i total öppenhet. Villkorslöst har denna öppna känsla av stillhet älskat alla vågor.
Du kan vara i den känslan nu.

Du kan utforska, ana, förundras över:
- Hur känns den lyssnande stillhet som hör mina tankar just nu?
Finns i den känslan ett behov av en större och bättre våg?

?

Att känna in i den lyssnande stillheten bakom alla vågor är att bli havets våthet.
 ... och bortom det
 ... bortom mysteriet...

Detta inkännande har inget mål. Det är sitt eget mål.

När du är i känslan av lyssnande stillhet, och där kan du vara mitt i vardagsbruset, upplöses känslan av orsak verkan. Där upplöses känslan av tid och känslan av subjekt och objekt.

När du är i känslan av lyssnande stillhet förlorar tankar på framtiden all laddning och all lockelse.

Ingenting behövs.

ALLT ÄR.

HÄR

I den lyssnande stillheten.

6 kommentarer:

  1. Tack för dom vackra orden. Påminner mig igen och igen. ♥

    SvaraRadera
  2. Crystal! Jaa, det är ett påminnande. Vi är i det som det hela tiden, ALLA ÄR det, skillnaden ligger i att komma ihåg det. Men oj så subtil den skillnaden är. Jag släpper frågan om vad skillnaden egentligen är och för vem. Jag lämnar ut mig till känslan av att vara medveten.

    SvaraRadera
  3. hej björn, intressant att läsa i din blogg. jag känner igen mycket hos mig själv av det du berättar om ditt liv. jag heter också björn :-) precis vad jag behövde läsa ikväll.

    SvaraRadera

UA-3343870-1