onsdag, maj 04, 2011

Slutsatser tillfälligt slut hos leverantören

Jag har sökt slutsatsfabriken idag och fått följande besked. Det är osäkert om dom kommer fortsätta producera slutsatser. Det finns flera anledningar till detta. För det första har dom under lång tid samlat på sig klagomål från kunder över hela världen som är missnöjda med att slutsatserna inte håller i längden. Ända sättet att få slutsatserna att hålla är att stänga in sig i ett kassaskåp och sitta där och hålla i slutsatsen hela tiden. Och det är inte så många som är roade av det. Det är vad som visat sig.
En annan sak är att dom som drar slutsatser - slutsatsdragarna - har börjat säga upp sig. Den ena efter den andra. Dom säger att dom blir helt slut av att dra slutsatser dagarna i ända. Slutsatsdragandet innebär slutet för utforskande och nyfikenhet. För att kunna dra en slutsats måste man sluta utforska nya perspektiv.

Det var det besked jag fick. Jag sitter just nu och funderar över vad jag skall dra för slutsats av detta....

5 kommentarer:

  1. Äsch, ta sats och hoppa över slutsats-angandet. Det är ändå slut. Bättre en redig galen svettig slut (uppseendeväckande amerikansk slang) på gymet SATS, än intränade klistriga slutsatsdragna personlighetsdelar som fläskar på om det onämnbara som ändå är alla satsers sluttning.

    M y s. T. E r. I. A u m.

    Vi kan bara lyfta på hatten, nicka och gå vidare.

    Cheers dears,

    P

    SvaraRadera
  2. Kanske hamnar vi tillbaks på ruta ett, glömmer/skiter i allt om medveten närvaro och hur egot jobbar.
    När demensen slår till på allvar så lär det ju bli så i alla fall...
    Då är man nog inte särskilt mindful. ;)

    Soliga hälsningar!

    SvaraRadera
  3. Pierre!
    Gymgrejen får anstå. Jag tar nu sats med löpträning utomhus istället. Till vintern är jag sugen på att åka skidor nedför alla satsers sluttning. Har bokat in några satsangbesök i juni med Nukunu så du har rätt, det verkar inte vara slutsats-angat ännu :)

    SvaraRadera
  4. SoF!
    Att göra SLUT på egot kräver hård-SATS-ning och när allt ändå går mot sitt slut skiter man nog i det och låter allt vara som det är. Precis som det var innan man drog slutsatsen att egot är något man måste satsa på att göra slut på.
    Det är min slutsats i denna sena timme:)

    SvaraRadera

UA-3343870-1