fredag, november 18, 2011

Den här väskan var bättre.

Hur många olika tillstånd finns det som vi kan uppleva? Hur många nyanser?
Oändligt!
Jag kan bara minnas en bråkdel just nu. Ett av dom märkligaste tillstånden jag upplevt är tristess. Den lite dova tomhetskänslan som säger att något saknas. Utan att veta vad. Bara en vag längtan efter någon sorts stimulans.
Jag sitter i ett shoppingcenter just nu. Den ligger i luften, som en våt dimma. Tristessen. En kvinna tar upp en väska , dömer ut den och lägger ner den igen på ett missnöjt sätt. Hennes barn ligger i sin vagn och tittar upp i taket. Bara tittar och tittar. Sinnesintrycken flödar genom den lilla kroppen. Som mäktiga vågor av existensens mirakel sköljer sinnesintrycken genom den lilla. Hennes mamma plockar upp en ny väska. Den här ser bättre ut, kanske kan den fylla lite av tomrummet i mig ser hon ut att tänka. Men vad vet jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

UA-3343870-1