fredag, november 22, 2013

Tandlösa tankar

Inom mig finns en hjärtats stillhet som hela tiden lockar mig till sig. Denna hjärtats stillhet är oemotståndligt ljuv. Jag bjuds in till en inre omfamning och jag kan inte stå emot. 
Jag hör tankarna som ropar att jag skall stanna kvar här ute och göra alla möjliga viktiga saker. Men ljudet av dessa tankar glider bort i fjärran när jag sugs in i det ljuva. Jag helas i denna ljuva, inre omfamning. 
Sliskigt säger en tanke. Du gömmer dig och flyr ditt ansvar säger en annan. Narcissism deluxe säger en tredje. Det är gamla slitna tankar utan tänder. Dessa tankar har kämpat så länge. Nu knäfaller dom inför hjärtats stillhet och kysser hennes fötter. 

2 kommentarer:

  1. Ett stort leende sprider sig hos mig! Jag förstår :)
    Jennyli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Den här inre kärleksaffären går inte att förstå. Bara känna. Inifrån.

      Radera

UA-3343870-1